View original article

Starbucks et le digital : best in class



This article comes from The DigiLab and is the sole property of its author

Mon précédent billet faisait l’éloge de la digitalisation de l’expérience client dans le « retail ». Qu’en est-il dans d’autres secteurs ? Le point avec Starbucks, qui a inventé une expérience client unique basée sur le digital.

Comme l’atteste cet article « Starbucks, l’expérience digitale », cette société se positionne en véritable « digital leader ». Elle fait figure de pionnier en la matière puisqu’elle a lancé son app avec système de paiement mobile en janvier 2011 déjà ! A un moment donné, il faut avoir le courage de procéder au lancement même si la solution n’est pas encore parfaite.

« Done is better than perfect ! »

L’app mobile de Starbucks est simple : les clients chargent de l’argent via une carte prépayée qu’ils...

Continue reading...
Tags:  Non classé, app, café, coffee, Cups, digital, Digitalization, expérience client, experience, fidélisation, loyalty, mobile app, paiement mobile, Sportify, Starbucks

Advertising

Most popular

What is Coolblogging

Coolblogging is a project created to showcase the immense quality of the swiss blogosphere.

We aggregate blogs, increase their visibility through a magazine like site creating a pleasant reading experience.

All the content you can read here, belongs to the blog owners.

What we can do for you

If you are a blogger

You can add your blog as long as it is swiss based.

If you are a brand

You wish to advertise here?

Keep in touch

Receive news about our services and projects.

Recent tweets