View original article

Les analytics sont-elles capitales pour votre affaire? (Partie 2)



This article comes from Sabine Dufaux and is the sole property of its author
This blog has not opted in yet. If you are the owner and wish to either un-publish or confirm optin, contact us ;-)

Raconter des histoires, révéler les faiblesses et identifier les forces de l’écosystème de votre affaire et donner des pistes pour optimiser le dispositif. C’est précisément ce que votre stratégie d’analyse devrait vous fournir comme insights. Cet article, disponible en deux parties, aborde l’optimisation des performances par les analytiques. Cette seconde partie (voir la partie 1 de cet article) décrit la mise en place d’un plan de mesure des performances.

« Comment créer un plan de mesure des performances? »

Nous recommandons de mettre en place une stratégie de récolte et d’analyse de statistiques afin de rendre tangibles les efforts de l’entreprise. Un plan de mesures des performances peut être implémenté à n’importe quel moment. Il devrait...

Continue reading...
Tags:  Marketing, Planning & Strategy, Publications, analytics, business intelligence, data, optimisation, performance

Advertising

Most popular

What is Coolblogging

Coolblogging is a project created to showcase the immense quality of the swiss blogosphere.

We aggregate blogs, increase their visibility through a magazine like site creating a pleasant reading experience.

All the content you can read here, belongs to the blog owners.

What we can do for you

If you are a blogger

You can add your blog as long as it is swiss based.

If you are a brand

You wish to advertise here?

Keep in touch

Receive news about our services and projects.

Recent tweets