Digital side

  • Nearly a Week With Less Facebook [en]

    [fr] Il y a près d'une semaine, sur une impulsion, j'ai supprimé de mon téléphone l'application Facebook: c'était en effet principalement sur mon téléphone que je me retrouvais à consulter mon fil d'actus de façon un peu frénétique, compulsive. Et ces temps, les nouvelles du monde qui ont envahi "mon" Facebook commençaient à me peser. … Continue reading "Nearly a Week With Less F...

    Read more
  • Too Much News? [en]
    Too Much News? [en]

    [fr] Il y a bien des années j'ai cessé de regarder les nouvelles à la télé, de lire les journaux, etc. Je m'en suis trouvée bien moins angoissée. Insidieusement, je me suis remise à suivre l'actualité du monde, via Facebook surtout. Suis-je retombée dans le piège de l'angoisse de l'actu? Est-ce que ce qui se … Continue reading "Too Much News? [en]"

    Read more
  • Blogging, Morning Pages, Goals, Habits, and Accounting [en]
    Blogging, Morning Pages, Goals, Habits, and Accounting [en]

    [fr] Petite réflexion sur ma difficulté à bloguer régulièrement, une prise de conscience sur le type d'activité que j'arrive à faire régulièrement (comparé aux projets long-terme devant lesquels je me décourage), et peut-être une clé pour exploiter l'un afin de me réconcilier avec l'autre. Ayant avec succès fait de bonnes avancées dans ma compta (en … Continue reading "Bloggin...

    Read more
  • Google Ventures Sprint at Zühlke UX Camp 2016
    Google Ventures Sprint at Zühlke UX Camp 2016

    We had a great opportunity to run a Google Ventures Sprint during our UX Camp 2016, an annual weeklong venue where all Zühlke usability engineers and design experts meet to run educational tracks. What is a Sprint that solves big problems and test new ideas in just 5 days? For a team, which has to solve big problems, Sprint is a process and method set that delivers real world answers. Weiterlesen

    Read more
  • Neuromarketing is so much more than marketing!
    Neuromarketing is so much more than marketing!

    Discussing the subject and importance of Neuromarketing with a colleague professor about the importance of Neuromarketing in our curriculum, the issue came up where should we position this rather new discipline. We rapidly came to the conclusion there’s so much … Continue reading →

    Read more
  • You Never Know [en]
    You Never Know [en]

    [fr] On ne sait jamais d'où (et par qui) viendront les opportunités qui nous permettront d'avancer dans notre vie professionnelle. C'est la raison pour laquelle je préconise de "ratisser large" quand il s'agit de réseautage. Cibler, c'est se limiter. C'est fermer la porte aux surprises que peuvent nous apporter nos "liens faibles". Le monde en … Continue reading "You Never Know [en]"

    Read more
  • Talk: Be Your Best Offline Self Online [en]
    Talk: Be Your Best Offline Self Online [en]

    [fr] La conférence que j'ai donnée mercredi à Women in Digital Switzerland à Lausanne. [en] Kelly invited me to be the guest speaker for the Women in Digital meetup in Lausanne on Wednesday, with a talk titled “Be Your Best Offline Self Online: How your personal online presence helps your business/career“. It was streamed live on Facebook, which … Continue reading "Talk: Be Your Be...

    Read more
  • This is How it Happens [en]
    This is How it Happens [en]

    [fr] Comment on se retrouve à ne pas bloguer. Un nième article sur la question, avec des éléments nouveaux, bien sûr! [en] A week goes by, and then another. Things happen. Thoughts are thought, deeds are done, ideas are adopted and then cast away. The backlog builds up. Many years ago, when a large part … Continue reading "This is How it Happens [en]"

    Read more
  • Being a Digital Freelancer in the Era of Context Collapse [en]
    Being a Digital Freelancer in the Era of Context Collapse [en]

    [fr] Réflexions sur ma carrière et les enjeux du marché d'aujourd'hui pour les "pionniers des médias sociaux", avec en toile de fond l'effondrement de nos contextes d'être et de communication dans le monde en ligne (Facebook, bonjour). [en] Contexte collapse. It’s crept up on me. It used to be semi-overlapping publics, or more precisely, they point … Continue reading "Being a Digital ...

    Read more
  • Pitching: Don’t Assume I’ll Be Interested, and Some Advice [en]
    Pitching: Don’t Assume I’ll Be Interested, and Some Advice [en]

    [fr] Comme blogueuse, j'ai malheureusement l'habitude qu'on m'approche avec des infographies et autres contenus "pour mes lecteurs". Ahem. N'importe qui ayant passé plus de 4 minutes sur mon blog devrait vite repérer que mon business n'est pas la reproduction du travail d'autrui. La nouvelle tendance, c'est les startups et autres entrepreneurs du coin qui me … Continue reading "Pitching: Do...

    Read more
  • Facebook: Sharing or Showing Off? [en]
    Facebook: Sharing or Showing Off? [en]

    [fr] Une prise de conscience d'une part de l'effet négatif que peuvent avoir sur moi les publications positives de mes amis sur Facebook (je suis contente pour eux, mais en comparaison, suivant mon humeur, ça peut faire ressortir à mes yeux mon inadéquation), et d'autre part du fait que je contribue peut-être à cet effet … Continue reading "Facebook: Sharing or Showing Off? [en]"

    Read more
  • Newsletters in 2016 [en]
    Newsletters in 2016 [en]

    [fr] Réflexion sur les newsletters en 2016 et le rôle qu'elles peuvent jouer. Méditations sur les blogs, leur désenchantement, Facebook, et Twitter. Je pense qu'il y a un potentiel avec les newsletters de retrouver un sentiment de communauté restreinte et de connexion qui s'est un peu perdu en route avec notre immersion perpétuelle dans notre … Continue reading "Newsletters in 2016 [en]"

    Read more
  • Formalize your strategy to reduce your risks
    Formalize your strategy to reduce your risks

    Be it the evolution of your customer needs, the latest moves of your competitors or the newest business models on the market,… one thing is for sure: your business environment is constantly evolving. Nobody can predict the future but everybody … Continue reading →

    Read more
  • The Perfect Museum Experience
    The Perfect Museum Experience

    Excerpt: “I strongly encourage the museums to take the first step in the right direction, by abandoning their obvious contempt for popular culture, and by taking a page out their competitors’ playbook. By competitors, I mean anyone or anything winning the battle for attention: Ikea for instance. The only word that comes to mind if I think of the Ikea experience on a Saturday is torture and ...

    Read more
  • Nespresso Gourmet Weeks, for hedonists and food lovers.
    Nespresso Gourmet Weeks, for hedonists and food lovers.

    Since 2009, Nespresso organize the Nespresso Gourmet Weeks in partnership with Gault et Millau. The main objective is to celebrate passion around good food through local amazing talents. In Switzerland, Nespresso cherry picked 15 restaurants, all amazing talented chefs. From the 25th of October until the 15th November you can experience an amazing culinary experience.

    Read more

What is Coolblogging

Coolblogging is a project created to showcase the immense quality of the swiss blogosphere.

We aggregate blogs, increase their visibility through a magazine like site creating a pleasant reading experience.

All the content you can read here, belongs to the blog owners.

What we can do for you

If you are a blogger

You can add your blog as long as it is swiss based.

If you are a brand

You wish to advertise here?

Keep in touch

Receive news about our services and projects.

Recent tweets